כללי בטיחות בעבודה עם מלגזות – מה חשוב לדעת?

השימוש היום יומי והתכוף במלגזות במפעלים השונים, הפך לדבר שבשגרה, כשמפעלים קטנים וגדולים כאחד, מחזיקים ברשותם מספר וסוגי מלגזות שונים, המשמשים אותם לעבודות שינוע, הרמה וארגון הציוד השונה במחסן. היות ומדובר בשימוש שגרתי ותכוף, חשוב שנכיר את כללי הבטיחות בעבודה עם מלגזות.

כללי בטיחות בעבודה עם מלגזות

הכירו את המלגזה – כלי תפעולי הנמצא כמעט בכל מחסן

הצורך הגובר והולך בפתרונות אחסון יעילים ובעלי גישה נוחה לתפעול, הביאה מחסנים רבים, כמו גם מרכזים לוגיסטיים ענקיים, להשתמש במלגזות, הסייעות בעבודות הובלה ושינוע של ציוד קל וכבד כאחד, בצורה פשוטה ויעילה ביותר.
מלגזות למעשה הן כלי רכב מנועי, הנבדלות בעיקר על פי סוגי ההנעה שלהן – מלגזה חשמלית, או מלגזת דיזל, כאשר אופי ההנעה משפיע על כושר ההרמה של המלגזה והתאמתה למשטחי פעילות מיוחדים – חללים פתוחים, או חללים סגורים.

מהם הגורמים העיקריים לתאונות במלגזות?

כאמור, מלגזות הן כלי רכב מנועי, אשר בדומה לרכבים, מצריכות מהמפעיל אותן ידע ומיומנות, כשהוא אחראי על הפעלת מנגנון התנועה של המלגזה, כמו גם פעולת "המזלג", הממוקם בחלק הקדמי של המלגזה ואחראי למעשה על פעולת ההנפה וההנחה.
מלגזה היא כלי עוצמתי, בעיקר בשל יכולת ההנפה שלה ותפעול לקוי שלה, עלול לגרור תאונות ופגיעות גוף למיניהן, כשהגורמים העיקריים נובעים לרוב מאי הקפדת המפעיל על הוראות השימוש, כמו גם שימוש חסר זהירות, דוגמת לקיחת סיבובים חדים מידי, חוסר התאמת המשקל למלגזה ועוד.
גורם בולט נוסף בתאונות המלגזות, הוא טיפול לקוי בתחזוקת המלגזה, אשר מביא בסופו של דבר לכשלים טכניים. לכן, חייבים לבצע בתדירות תכופה בדיקת מהנדס למלגזה ולוודא לפני שעולים עליה, כי היא אכן במצב נסיעה תקין.

מהם כללי הבטיחות בהפעלת מלגזות?

כללי הבטיחות בהפעלת המלגזות מתחילים בהיצמדות להוראות השימוש המגיעות מטעם היצרן ובעת רכישת המלגזה. בין אם קניתם מלגזה חדשה ובין אם מלגזה משומשת, תוכלו להיוועץ בחברה ממנה רכשתם את המלגזה כיצד להשתמש בה באופן הבטוח ביותר.
כמו כן, בהקבלה נוספת לעולם הרכבים, גם כאן חשוב ומומלץ לנסוע ולהפעיל את המלגזה באופן זהיר ובטוח. אמנם לרוב השטח התפעולי ריק מאנשים שלא אמורים להסתובב באזור ואין מלגזות נוספות בסביבה, אך נסיעה בטוחה תבטיח לכם השלמת המשימה באופן בטוח.
למען הסר ספק, על אף שתפעול המלגזה נראה פשוט למדי, כל עוד אין לכם את הניסיון והידע הדרוש – בשום פנים ואופן אין להפעיל את המלגזה.

מה עושים במידה והמלגזה אינה עובדת כמו שצריך?

כאשר המלגזה מתחילה להראות סימנים שהיא אינה עובדת כמו שצריך, סימנים כמו רעשים מוזרים, בריחת נוזלים ועוד, יש לפנות לאיש מקצוע מומחה, שכן תיקון מלגזות מצריך מיומנות וידע ספציפיים למלגזות.
תשומת לב מבעוד מועד ותיקון החלקים בזמן, יכול לחסוך לכם עוגמת נפש עתידית ואף לחסוך לכם כסף רב.

מלגזות בליסינג

מלגזות למכירה

מכירת מלגזות לקהל לקוחות עסקי ופרטי כאחד, ומציעה מגוון רחב
במיוחד של מלגזות שונות, בהתאם לצרכי העסק.

השכרת מלגזות

ליסינג תפעולי והשכרת מלגזות

שירותי ליסינג תפעולי למלגזות עבור מפעלים, חברות,
עסקים שונים ואנשים פרטיים.

תיקון מלגזות ותחזוקה שוטפת

תיקונים ותחזוקה שוטפת

הכנה לרישוי ורישוי שנתי, תיקונים ותחזוקה שוטפת יבטיחו
אורח חיים ארוך ובטוח למלגזה שלכם.

דילוג לתוכן